fredag, november 26

Min finska morgon.

Jag längtar redan tillbaka till finland. Mina föräldrar bor i skogen i ett rött hus med vita knutar. Förra veckan då jag och Daniel var där för att fira mina föräldrar som båda fyller 60 fick vi somna framför den öppna spisen, det var fullmåne utanför fönsterväggen och innan vi somnade hörde vi ett djur som smög omkring utanför i snön. Sådan idyll.  Som plåster på såren sitter jag och dricker finskt Juhla Mokka kaffe och finskt rågbröd som min mamma skickade med oss (finsktrågbröd=det enda rätta). Jag googlar lite marimekko och Ivana Helsinki. Lite Helsingfors och lite fina finlandssvenska bloggar. Det känns lite bättre. Här kommer pysseltips från Marimekko och Marimekkos vår/sommar kollektion för 2011.




Min syster har julpyntat. Och bakat pepparkakor. Jag skulle så gärna julpynta även om vi flyttar om ett par veckor. Tänkte i alla fall ställa fram adventsljusstaken i fönstret. Och någon julstjärna. Men julpynten är nerpackade och jag kan inte komma på i vilken låda de ligger. Har ni börjat julpynta än? Hoppas ni får en härlig helg! ♡

2 kommentarer:

Hannasvirrvarr sa...

Jag blir onekligen lite nyfiken på varifrån du "härstammar" :)

Come again secondhand sa...

Jag är från Karleby/Kokkola i finland. Träffade Daniel, som är svensk, då jag bodde i helsingfors och flyttade hit till stockholm p.g.a. honom. Nu har jag snart bott här i 8 år. Kan fortfarande få en helt galen finlands längtan ibland. :)

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...