tisdag, november 16

Väskan.



Den här handväskan hittade jag på ett loppis i östergötland längst ner i en korg med väskor. Jag fick den på köpet eftersom den var så trasig. Den är i ett förskräckligt dåligt skick. Sömmarna har gått upp och fodret har hål och är lite smutsigt. På vissa ställen har den börjat rosta. Jag tycker den är alldeles fantastisk. Fodret är nude färgat med guldtoner och vackra kantband i guld. Inuti väskan finns en liten kedja som är alldeles igenrostad. Undrar vad som hängt där? Jag tycker den är så fascinerande. Den fullkomligt andas historia och spännande upptåg. Någongång skall jag ta väskan till någon som kan restaurera den så att den får återse sina forna glansdagar.♡

2 kommentarer:

Linda sa...

den ser helt underbar ut! hoppas du kan fixa till den. och din blogg är fin och din butik likaså tycker jag:)

Come again secondhand sa...

Linda; Tack! Roligt att du tycker om butiken och bloggen! :) ♡

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...