tisdag, november 2

Slit-Räven.

Den fina illustrationen av Tovelisa finns att köpa på signerat.se

Ett litet tisdagstips. Besök Tovelisas blogg och njut av hennes vackra bilder och illustrationer. Tovelisa säljer också sina illustrationer på signerat.se.  Så fint.

I går kallade Daniel mej "Slit-Varg". Då jag frågade vad det betydde förklarade han att det betyder att jag kämpar och sliter. Det kändes bra att få bli kallad "Slit-Varg". Ganska ofta känns det som att det är rätt så osynligt allt jobb och fix jag håller på med. Det genererar ju sällan i några feta lönekuvert eller speciellt mycket kredd. Men eftersom det är så fruktansvärt roligt så fortsätter man ju ändå. Men efter att ha fått lite pepp av Daniel kände jag att jag orkade en dag till. Så enkel man är ändå. Lite klapp på axeln så orkar man lite till. Efter en stund tillade jag dock att jag hellre är en "Slit-Räv".

5 kommentarer:

Lotta Losten sa...

Så sant så sant. Och lite irriterande är det också med folk som verkar tro att det "bara är en hobby" det man sysslar med. Att allt man kämpar för ju ändå bara är sånt man skulle kunna göra gratis. Men om man har större aspirationer än så då?
Man vill ju till slut få lön för sitt slit-vargande. :-)

minna sa...

Ja. Jag adopterar nu benämningen "slit-varg". du är räv jag är varg. kram

Come again secondhand sa...

Lotta; Ja, håller med dej där. Tror det är något de flesta som håller på med något kreativt/lite annorlunda får vara med om. Trist att inte riktigt bli tagen på allvar.

Minna; amen. Ses snart lilla varg.

Anonym sa...

Hej finafina Lina!
Jag hoppas folk fattar det jobb du gör! Tänk att du kan åstadkomma åtminstoe en liten förbättring i dagens slit och släng samhälle! Jag tror varje fösrök är guld värt!

Jag har några grejer jag skulle vilja läsa om här på din blogg.
När väcktes ditt intresse för second hand? Och varför?

Hur gör du för att sköta om dina saker du shoppar second hand? Har du några tips gällande sånt?

Jag brukar sätta exempelvis skor och väskor i frysen över en natten! Då känns det frächare att använda dem.

Come again secondhand sa...

Tack "Anonym" för dina fina uppmuntrande ord! Blev så glad! ♡ Och tack för dina trevliga frågor.

Idag skrev jag ett litet inlägg som svar på din fråga om när och varför mitt intresse för secondhand väcktes. Jag kommer också att göra lite inlägg om hur man kan ta hand om sina secondhand fynd på bästa sätt framöver. Hoppas du får en fin vecka! Kram, Lina L

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...