fredag, oktober 1

Syprojekt.


För ett par dagar sedan plockade jag fram symaskinen för att sy något av tyget "Dadel" från Marimekko som legat i vårt skåp i några år. Det är länge sedan jag sydde något sist. Jag brukar bli rastlös, otålig och till sist arg och ge upp. Ungefär så.  Men nu kändes det lite annorlunda. Det var roligt att sy något till hemmet, maskinen krånglade inte (jag tog mej tid att läsa instruktionerna för inställning av sömmar och trådar… ), sömmarna blev raka, tyget sammarbetade och jag var glad under hela processen.  Tre kuddar var skörden av tisdagens jobb framför maskinen. Får se vad det blir av resten av tyget.

3 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Himla fint, funderar också på att sy nya kuddar!

Evelina sa...

Åh jag vill också sy något grannt nu.

Come again secondhand sa...

Amanda och Evelina; Ja, det var så roligt att sy igen! Kände mej alldeles huslig och… bra på nåt sätt! ;) Sällan man sysslar med handarbete nuförtiden.

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...