torsdag, oktober 14

Hur gick det sen?

Nu är lägenheten såld och jag kan pusta ut. Puh. Vilket jobb det har varit! Men det känns som om halva jobbet är gjort inför flytten i december i alla fall. Nu gäller det bara att börja rensa ur förådet…

Eftersom de kläder och prylar jag säljer på Come again verkligen är handplockade och noggrant utvalda  blir jag ibland lite sentimental då jag skall skicka iväg dom. Jag fick en idé att det skulle vara trevligt att få höra vem som tar hand om kläderna nu och hur de har det. Jag kontaktade därför alla de som handlat på Come again det senste året och frågade ifall de kan tänka sig att skriva några rader om hur kläderna har det nu för tiden och berätta lite om sig själva. Jag fick flera positiva och glada svar på mina mail. Så spännande att få se alla bilder!

Först ut är den här sköna Jeans skjortan från 90-talet och skjortans nya ägarinna Johanna.





"Jag heter Johanna Wignell, är för tillfället en Motion graphics designer elev på Hyper Island i Karlskrona, där jag har en inriktning mot marknadsföring/strategi. Älskar allt som inspirerar mig såsom miljöer, fotografier, kläder, visuals, konst och självklart människor.

Skjortan trivs mycket bra hos mig, upplever intensiva arbetsdagar och kvällar på Hyper Island och träffar många motiverande människor. Det var kärlek vid första ögonkast, en retro-levis skjorta i herrmodell, perfekt. Jag valde att investera i skjortan trots den lilla fläcken (som ej går bort) på bakre delen, det gav sin charm till skjortan och ett spår efter den tidigare användaren." 



Besök också Johannas fina blogg här.

4 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh så fint inlägg! Jag undrar också var de saker jag säljer på tradera tar vägen och vem som använder det!

Anna sa...

Hej fina du! Jag söker nu massvis utav personer runt om i Sverige som gillar att skriva till ett projekt! Skall nämligen göra en kärleksnovellsamling där alla får vara med och berätta sin egen historia, om du tycker det låter intressant så får du hemskt gärna kika vidare på min blogg där all info finns, pusshej ♥♥♥

Miia sa...

vilken härlig ide´ Lina!

Come again secondhand sa...

Amanda; Ja ,det är jätte spännande att få se vart sakerna tar vägen. Alla som jag har haft kontakt med verkar så härliga! Roligt!

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...