torsdag, oktober 21

Hur gick det sen? Del 5.

Den randiga kjolen fick ett nytt hem hos secondhand älskande Lotta. Härligt att den får bo hos någon som känner så passionerat för secondhand!  Läs Lottas fina text och kom ihåg att spana in Lottas blogg!

"Loppisfyndande är en stor del av min personlighet. Det började med Myrorna någon gång på åttiotalet. Jag minns att man då borde skämmas för sina second hand-kläder. Jag förstod aldrig varför, det bara var så. Nytt antogs vara bättre än gammalt. Jag höll givetvis inte med. De coola senapsgula jeansen var både billiga och originella. Min svarta hatt verkade ha upplevt spännande saker och jag såg vansinnigt häftig ut i den. 

Med tiden har det blivit mer okej med återanvändning och det har för mig alltid känts som en självklarhet. I mitt lilla smyckesföretag återanvänder jag pärlor och kristaller, på mina hyllor trängs tekannor och vackra koppar inköpta på otaliga loppisar och min garderob är inte lik någon annans. Jag är som Phoebe i Vänner: Mina möbler och prylar måste ha en själ.



Ganska nyligen upptäckte jag nätloppisarna. Först var jag skeptisk. Jag ville ju ta på sakerna innan jag köpte dem. Sedan hittade jag Kjolen som det inte gick att säga nej till. Kjolen från Come again blev startskottet. Den passade, den var precis så fin som jag hade föreställt mig.
Nu finns det inga gränser för mitt fyndande.

/Lotta Losten"



Läs Lottas fina blogg på http://lottalosten.com

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...