måndag, augusti 29

Var skall jag börja?

Hej! Nu är Kom igen bloggen tillbaka från en lång paus. En minisemester i finska skogen, sista arbetsveckan, besök och nytt hallgolv har avklarats under tiden. Jag börjar i kronologisk ordning. Det började bli höst i finland.
Det dignade av tomater.
Solrosor associeras starkt med 90-talet. Addera blåa väggar och en gerbera och en och annan låt med Goo Goo Dolls så har man 90-talet i en ask.

Förutom de obligatoriska loppisrundorna besökte vi också Juthbacka marknad. För er som inte känner till marknaden är det en marknad med gamla anor med ca 800 försäljare och ca 30 000 besökare varje år under de två dagar som marknaden ordnas. Det var mest proffsförsäljare och inte så många privatpersoner, vilket betyder att priserna ibland var makabert höga. Hade man haft obegränsat med pengar så hade det naturligtvis funnits massor med fint. Men jag har svårt att motivera 60 € för en kaffekopp just nu.
Bror och syster.
Finaste Aja och Christian från Lundagård var också där och sålde. Aja berättade att de bästa fynden försvinner flera timmar innan marknaden officiellt öppnar. Kika in på Lundagårds blogg för flera bilder från marknaden. Jag hade glömt att ladda kameran så den dog efter några fotografier. Så dumt. Hade gärna dokumenterat varje loppisälskares våta dröm. Blev det några fynd då? Naturligtvis gick jag inte hem tomhänt, mina fynd från marknaden dyker snart upp här på bloggen.

Inga kommentarer:

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...