måndag, augusti 29

Handla klokt del 2.

Minna kommenterade här nere på förra inägget och förklarade varför inte hon handlar på Lidl, läs här och här och här. Jag förstår henne, så obehagligt.


Det var dumt att jag tog Lidl som exempel här eftersom jag har dålig koll på butiken och vad butiken står för. Men om man bortser från att butiken som mannen handlat från var just Lidl, så var poängen mera fenomenet som sådant, att det känns märkligt att skämmas för att handla billigt.

Om man får drömma så skulle man ju helst bara handla ekolgiskt och närodlat, speciellt efter att ha pratat med Janika som är expert på biodynamiskodling och som förra helgen skrämde mej med allt som sprutas på våra grönsaker och frukter. Jag skall kanske be Janika skriva ett gästinlägg om det? Det tror jag skulle vara jätte intressant.

3 kommentarer:

minna sa...

Jag förstod hur du menade Fin-Lina. Kunde bara inte låta bli att dissa Lidl när jag fick chansen...

idalina sa...

Jag vill läsa Janikas gästinlägg :) Hälsa henne!

Come again secondhand sa...

Minna; jag vet finis.. :)

Idalina; det skall jag!

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...