onsdag, augusti 10

Dag 2 blogglistan -En person jag vill träffa just nu.

Dag 2 - En person jag vill träffa just nu.

Eftersom jag har hela min familj i finland så vill jag ju naturligtvis träffa dom oftare än jag har möjlighet till. 2003 då jag flyttade hit hade jag en enorm hemlängtan och det tog flera år för mej innan jag kunde börja rota mej här.  På något konstigt sätt kändes som att jag svek mina vänner och min familj i finland genom att jag flyttat och det skulle vara ett ännu större svek ifall jag skulle trivas så där riktigt bra och börja känna mej hemma här. Som tur är, eftersom det var enormt jobbigt i perioder, så känner jag inte så längre. Jag trivs jätte bra i mitt nya (andra) hemland, och tror inte jag skulle kunna flytta tillbaka till finland. Det betyder ju inte att jag inte fortfarande längtar ihjäl mej, för det gör jag. Och jag tar varje möjlighet jag får att åka hem och hälsa på. Min hemlängtan gäller ju naturligtvis främst min familj och vänner, men oj vad jag kan längta efter finland som land ibland. De låga husen, naturen, mentaliteten och maten.

Men nu var ju uppgiften att välja en person som jag vill träffa just nu. Det är omöjligt att bara välja en person från familjen i finland som jag helst av allt vill träffa. Så jag går den enkla vägen, för en person jag alltid vill träffa är Daniel. Vilken tur att jag kan träffa honom varje dag.




Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Mina drömmar.
Dag 4 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 5 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade. 
Dag 6 - En bild på migj och min bästa vän.
Dag 7 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 8 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 9 – En bild på ett ställe jag varit på.
Dag 10 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 11 – Någonting jag ångrar.
Dag 12 – Vad jag åt idag.
Dag 13 – Min favoritfilm.
Dag 14 – En låt som får mig att gråta.

Inga kommentarer:

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...