torsdag, februari 17

Vad finns i er väska?

Bild lånad från www.dosfamily.com väskinnehållet tillhör Jutta från finland. Fint! 

Ni har väl inte missat Dos familys spännande projekt där de bett läsare visa upp innehållet i sina väskor? Jag tycker människor bär omkring på så fina saker! Jag är så fascinerad! Folk har vackra små böcker, fina bokmärken, designade pennor. Det är så spännande. Det känns lite hemligt.. Ifall jag skulle visa upp det jag går och bär på så skulle det inte vara så estetiskt vackert kan jag säga. 

Detta är det som just nu ligger i min väska; en tom matlåda, en mössa från monki, en banan och en apelsin, ett glasögonfodral, näsdukar, värktabletter, nycklar, plånbok, en hel hög med papper, necessär med smink, nöt/bär mix, tuggummi, kort till jobbet, ca 10 ihopknölade kvittot, tabletter mot magkatarr, tamponger. Är det någon som vill se en bild på det? Tror inte det va. (Nu undrar ni förståss varför jag går omkring och bär på alla dessa n-ö-d-v-ä-n-d-i-g-h-e-t-e-r. Jo. För att de kan behövas.)

5 kommentarer:

idalina sa...

Men ÅH! Det projektet inledde ju jag i somras, fotade människors väskors innehåll. Alltid ska nån annan ha samma idé :) Jag tycker att det är spännande fast sakerna inte är estetiska. Det är roligt att gissa vem innehållet tillhör. En av mina kompisar jobbar i glasögonaffär och hon hade sju dukar som man putsar glasögon med.

Eva sa...

Ha ha! Men jo! Kan du inte visa? Jag har också bara "nödvändiga" saker i min lilla väska. Vi kanske skulle satsa på att visa upp våra oglamourösa innehåll :-)

evelina sa...

Haha jadu vad har jag med mig... Mitt schema, ett paket fishermans friend, trosskydd, knycklade kvitton, gamla kom ihåg lappar, en ficklampa. Och ibland en och annan rutten frukt. Hehe. =)

Come again secondhand sa...

Idalina; Ja. Konstigt att det alltid är så! Får man en idé borde man skrida till verket bums. Hade din kompis glasögon också eller bara dukar?

Eva; Ja, egentligen borde man ju det. Kör du först? :)

Evelina; En ficklampa. Det gillar jag. Det var väl ungefär det som saknades i mitt "survival kit". :)

idalina sa...

Haha, hon hade faktiskt inte det :) Det var nog en yrkesskada att plocka på sig dem. Jag får utveckla projektet lite så jag kan använda det i alla fall :)

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...