tisdag, februari 22

Efterlysning till alla händiga.

Just nu är vårt strykjärn obrukbart. Detta p.g.a. av att jag "råkade" stryka ett plagg på för varm temperatur. Jag brukar få för mej att ju varmare strykjärnet är desto snabbare går det. Vanligtvis inte. Just denna gång hade det som följd att plagget… ja smalt. Och det sitter nu på strykjärnet istället. Hur får man bort smälta klädrester från strykjärnet? H-j-ä-l-p! (Det är ingen vacker syn, så det blir ingen bild… )

För ungefär ett år sedan hände det här och det här på bloggen. Känns som om det var några månader sedan.

5 kommentarer:

Miia sa...

Gårr snygg Layout!!! hödu Limulis du borde bli designer !!
Autsch! Du kan värma strykjärnet igen och stryka bort resterna på t.ex en gammal handduk eller bomullslakan som du kaserat. Så brukar jag göra. Tålamod, tålamod, tålamod.....

Med LÖÖV! Mims

evelina sa...

Som Miia sa och du kan också gnugga med svinto.

minna sa...

Ja jättefin ny header Lina!
Alltså det finns särskilda rengöringsstift för strykjärn, ser ut som ett limstift ungefär. Fråga på nån tygbutik, jag har köpt ett via en företagsgross en gång, men har tappat bort det så kan tyvärr inte låna ut det...
Man värmer strykjärnet, sen gnider man stiftet på och sen stryker man bort resterna på nåt oväsentligt tygstycke. Typ.
lycka till!!

Come again secondhand sa...

Miia; Jag har provat, men det funkkar inte denna gång..

Evelina och Minna; tack! Skall testa!

Anonym sa...

En otroligt fin header du har! I min blogg hittar du en award till dej!

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...