fredag, juni 10

Nygamla stolen.

I dag hade jag äntligen tid att klä om stolen i hallen. Jag kände mej lite som Underbara Clara då jag tog fram skruvmejseln, hammaren och häftpistolen. Det låter ju så enkelt då Clara beskriver hur hon gör. Och det var det också. Till min stora förvåning var det jätte enkelt och blev superbra.  Nu vill jag klä om alla stolar och fåtöljer!
Jag tog fram saxen och måttbandet. Måttbandet mest för syns skull. Jag har inte tålamod att mäta saker, jag höftar hellre.
Tyget heter "Körsbärsträdgården" av Marianne Westman för Almedahls. Jag köpte egentligen tyget för att sy kuddöverdrag till visningen (då vi skulle sälja vår gamla lägenhet). Men det blev några andra kuddar i stället och tyget blev oanvänt. 
Sedan klippte jag lite, drog ut och sköt in. Och så var det klart. 

3 kommentarer:

Janika sa...

Lina va fint! du e så duktig!

Come again secondhand sa...

tack finis. Det var ju som sagt inte så svårt trots allt… ;)

Sofie sa...

mycket fint!
s

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...