onsdag, juni 22

Personlighetstest.

Jag gjorde som Peppe och tog ett personlighetstest. Detta är resultatet.


Din personlighetstyp:
Tystlåtna, idealistiska tänkare. Vill tjäna mänskligheten. Strävar efter att leva upp till sina värderingar, som tenderar att vara omfattande och väl genomtänkta. Extremt lojala. Flexibla och avslappnade så länge de inte upplever att någon av deras grundläggande värderingar hotas. Oftast begåvade skribenter. Kvicktänkta, med förmåga att se nya möjligheter. Vill förstå och hjälpa andra.

Karriärer som skulle kunna passa dig:
Skribenter, artister, personalvetare, socialarbetare, svensklärare, bildlärare, förskole- och dagispersonal, präster, psykologer, forskare, fritidspolitiker, redaktörer, studievägledare, journalister, religionslärare.
Det enda som verkligen sticker i ögonen är "vill tjäna mänskligheten". Efter flera år inom servicebranschen har jag mina dagar då jag inte är så säker på just det där. Jag kan tjäna den trevliga delen av mänskligheten men den otrevliga delen låter jag helst bli faktiskt. 
Stämmer testet på er? 

1 kommentar:

Yoko sa...

hihi! jag har oxå varit där...att ta elaka eller otrevliga bemötanden är en konst som man bara behärskar när man är på topp...inte annars. Fy! Men annars är det ju underbart att ha viljan "att tjäna mänskligheten"! Det finns dock inget finare än att lyckas vända på någons dåliga val till det bättre!

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...