tisdag, juni 21

Dödssynd?


Jag mikrade precis det som blev kvar (i kokaren) av frukostkaffet. Om ni frågar min bror hör det antagligen till de sju dödssynderna. Men jag gjorde det och det smakade mycket bra. Så ni vet. 

Om ni frågar mej om dödssynder (nu pratar vi inte mord och annat som på riktigt är allvarligt och hemskt) så skulle jag svara att vara otrevlig mot servicepersonal, slicka/bita på en glasspinne i min närvaro, kalla finlandssvenskan för "en brytning", använda ord som matig och uttryck som låter som att det är Robban Broberg som är anfadern (tex. cirka gurka), sprida sina kroppsvätskor på tunnelbanan/i min närhet (öronvax, hud, snor etc.), dra ett citat ur en bok/citera känd intellektuell för att imponera eller allmänt försöka vara lite "svår", hälsa med pipande bebisröst på en vänninna.. Listan kan göras lång. 

1 kommentar:

Lovisa sa...

Vilken heltrevligt vardagsmysig blogg.

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...