onsdag, augusti 31

Rummet.

I går när mina ögon började kännas fyrkantiga efter all  skärmtittande målade jag ett varv i rummet. Jag letade reda på Underbara Claras sommarprat som jag inte hunnit lyssna på ännu och tog tag i rollern och målade rummet ett varv. Det var ett fint ögonblick. Att måla är väldigt meditativt. Det tror jag blir min nya hobby. Hur börjar det se ut då i vårt gästrum? Jo, tack. Det kommer att bli superfint. Golvet skall slipas ett varv till, sedan lackas och sedan skall väggarna få sej en sista omgång. Ni som har följt bloggen en tid känner till min tapetvånda. Nu har det kommit till det stadiet att vi beslutat att måla rummet vitt, och helt enkelt låta väggarna vara så tills vi hittar den där perfekta tapeten. Känns som ett bra beslut.
Detta fina golv gömde sig under ett makabert tjockt lager av flytspackel, hönsnät (det heter det säkert inte på riktigt, men ni vet väl vad jag menar?), spånskiva och till sist en riktigt skön 90 tals plastmatta. Hur kan man göra så mot ett trägolv? 

 Vackra färger.
Så här ser det ut just nu. Vi skall städa lite, slipa och måla, sen är det klart! Och jo. Jag känner att jag vill tillägga att det är Daniel som har slitit som ett djur med rummet. Jag har inte bidragit så mycket innan nu. Så ni vet. Och inte får för er något annat.

Ps! Tapet tips är fortfarande varmt välkomna ! 

4 kommentarer:

Miia sa...

Blir så super fint!

Come again secondhand sa...

Ja! :)

Rebecca sa...

Så himla märkligt. I somras målade jag om i vårt vardagsrum och under tiden lyssnade jag på Claras sommarprat. Något att lyssna på när man målar helt enkelt :) Din blogg är helt fantastisk. Har precis hittat hit och lagt till den i favoriter. Älskar den!

Come again secondhand sa...

rebecca;

Vad glad jag blir! Tack för det!storkram!

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...