måndag, april 19

Fabricerad verklighet.

För några dagar sedan hade jag och min bror den för alla bloggare återkommande diskussionen om vilken sida av verkligheten man visar upp då man bloggar. Vi var ganska överens i att ni inte skulle få så stor behållning av att se bilder på högen med smutstvätt, diskberget eller den obäddade sängen. För mig känns det självklart att alla är införstådda med att bloggare som väljer att visa upp sitt liv med bilder från sin vardag, knappast lever i någon perfekt glansbildsmiljö. Men det är väl ingen som tycker att det är speciellt intressant att se bilder på motsatsen? På sätt och vis är det en fabricerad verklighet, men det är så det får vara tycker jag. Det är ju den sidan jag vill se. Diskhögen får jag nog av här hemma.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ja, svårt det där. handlar väl om ens syfte med sin blogg. vad man vill förmedla. och många bloggar läser man ju för dom fina stunderna. livsnjutar-ögonblick. fint så. jag känner inget behov av å se din smutstvätt på din blogg men du är alltid välkommen att ringa och berätta om den om du vill! k

Come again secondhand sa...

....inte så mycket spännande att berätta om just smutshögen annat än att den är konstant. Vi hörs och ses (!) snart. Kram!

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...