måndag, oktober 31

Vad helgen bestod av.

Vi börjar från slutet. På söndag kom finafina Elnaz på besök. Jag hade bakat mockarutor.  Eftermiddagen urartade i en fotoorgie där vi alla tre kröp omkring i lägenheten och med varsin kamera. Vilken fin dag!

Dagen innan, var en lugn dag. Vi fikade i gästrummet, jag invigde min nya poncho och yllesockorna åkte på. Jag läste mina böcker och Daniel såg på film. Mot kvällen blev vi bjudna på plättar hos bästa Bror och Janika. Kvällen avslutades med den nya Tintin filmen på bio. En mycket bra helg.

5 kommentarer:

idalina sa...

Täntän, Täntän! Småskrattade lite när jag för mitt inre såg hur du sprang genom regnet i Prag, jagandes din bror och ropade Tintin på franska. Minns du det? Det var fint på nåt sätt.

Come again secondhand sa...

åh nej, det kommer jag inte ihåg. Varför gjorde jag det? Det låter mest lite pinsamt. Men bra om det stannat som ett fint minne hos dej... Lite otäckt det där, att andra troligen kommer ihåg en massa man har sagt och gjort, som man själv har glömt bort. Hu. Ryser lite vid tanken...

idalina sa...

Det var väldigt fint, tro mig! Du hade strax innan berättat att du när du var liten trodde att täntän betydde skynda eller något liknande på franska, eftersom det fanns en scen i Tintin där han sprang och någon ropade det. Du förstod inte att täntän och Tintin var samma sak. Strax efter att du berättat detta öste regnet ner, vi gömde oss under ett tak men M sprang iväg och du sprang efter honom. Det är faktiskt ett fint minne, jag vet inte varför. Syskonkärleken kanske, något i det som påminde om att du och han en gång var små tillsammans utan alla andra och allt det man blir och har tillsammans med sina syskon. Jag är svag för sånt.

Rebecca sa...

Vad mysigt det ser ut! och vilka fantastiska sockor, har du gjort dem själv? Så himla fina, älskar färgen. Kram du rara

Come again secondhand sa...

rebecca;Tack, jag älskar sockorna. Det är någon finsk tant som suttit och stickat. De är köpta på loppis.

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...