söndag, juli 10

Hållbara loppisfynd.

I julas då jag var hemma här i finland på besök såg jag för första gången de här skålarna på ett loppis. Jag köpte dem inte då eftersom jag kom med flyg och det kändes otympligt att packa ner glasskålar i bagaget. När jag var här och hälsade på i maj fanns skålarna kvar men då hade jag inte heller plats med dem i bagaget så jag lät dem stå kvar. Tredje gången gillt, nu slog jag till. Skålarna från Duralex är i glas, utsidan är färgad i turkos och gult. Duralex är härdglas, det är väldigt tåligt och håller hur länge som helst. Fina va?

8 kommentarer:

gittilou sa...

jättefina! det är roligt när nåt man spanat på men haft disciplin att låta stå sedan finns kvar så man liksom bara måste köpa till slut..

Lundagård sa...

De där skålarna är super, har några turkosa.
Hörde och läser att du också var på loppisrace! Skulle ha varit kul att ses men jag hann ju inte alls prata med folk första dagen utan stod längst in vid butikskassan och svettades! :-)
Ha en riktigt skön fortsättning på sommaren!

TUSEN VASER sa...

Härliga färger på dina skålar, riktigt somriga. Ha det gott!

TUSEN VASER sa...

Härliga färger på dina skålar, riktigt somriga. Ha det gott!

Come again secondhand sa...

gittilou; Ja! Blev som sagt så himla glad att de fanns kvar, har tänkt på dem så många gånger däremellan.

Come again secondhand sa...

Aja; Ja, jag såg en liten skymt av dej bakom kassan, men du hade så fullt upp att jag kände att det inte riktigt var läge att komma fram och prata. TACK för ett välordnat loppis race! det var så himla trevligt och mysigt! Och så otroligt fint ni har det på lundagård! KRAM!

Come again secondhand sa...

shahida; thank you!

Come again secondhand sa...

cinna; ja, det tycker jag med! :) Trevlig sommar!

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...