onsdag, september 22

Hemma hos Elnaz del 2.








Jag bad min secondhand älskande och goda vän Elnaz visa mej sina bästa secondhand fynd. Här kommer den efterlängtade andra delen.
Den fantastiskt fina läderväskan är köpt från Uggleboden i Lund för 20 kr, och har användts varje dag sedan dess. Jackan är köpt på UFF i Helsingfors 2002. Det småblommiga paraplyet är från eskilstuna, kungsängens backluckeloppis. Ett fynd för 5 kr. 
Skjortan kommer från Beyond Retro. "Det är en skjorta som jag har när jag skall på fest och inte vill vara piffig utan mera cool. Då har jag den alltid instoppad med jeans." 
Klänningen är den perfekta sommarklänningen från Judits secondhand
De fina skorna är köpta på Kupolens loppis i Linköping till det modesta priset av 40 kr.
Nu för tiden är det inte så vanligt att man hittar billiga fynd på Myrorna.
Byrån köpte Elnaz för några år sedan på Myrorna för 300 kr. 
Orginal hyllpappret sitter fortfarande kvar i botten på lådorna.
Lampan har Elnaz köpt av vänner som skulle ut och resa och sålde hela sitt bohag.
 Den har tillhört en av vännernas moster. 50 kr gav Elnaz för lampan.
Stolen är från Myrorna i Ropsten för 175 kr, och den blåa burken är en traderavinst. 

Missa inte Elnaz vackra blogg Hej Tristess.

10 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Himla fina saker! Jag såg en sån byrå på stadsmissionen idag, originalhyllpapper kvar och allt, 1200 kronor. Så det var ett riktigt fynd!

Miss Lindy Lee sa...

Vad vacker du är! Fin blogg, gillade inläggen om Elnaz =)

hej tristess sa...

För första gången blir jag inte generad när jag ser mig själv på foto. Jättefina pics! Om du har tid och lust får du gärna mejla över några med röda kappan. Puss

Come again secondhand sa...

Amanda; Ja, hela deras hem är så vackert. Det är svårare att hitta de där riktigt fina fynden nuförtiden, slog du till på byrån?

Come again secondhand sa...

Miss Lindy Lee; Tack fina du! Roligt att du hittade hit! ♡

finafrun sa...

oj så mycket fint!

Anonym sa...

Hej,
ser ju nu att lampan vi sålde till dig var supernice Elnaz, nåja, nu fick den ju va med på en blogg i allafall. Det varfaktiskt min gammelfasters lampa!
/erika

Anonym sa...

superfint!

Angeliqa sa...

Vad roligt att få se alla fynd!

camilla sa...

byrån är SÅ snygg! om Elnaz nångång får för sig att sälja den är jag en solklar köpare :)

och ang. vintagemässan - jag kommer bara vara där på lördan, åker till mormor och morfar i dalarna på lördag eftermiddag och spenderar natten där. typiskt värre :/ lycka till med mässfyndandet! :) jag har hööööga förhoppningar om att hitta plagg i tyll och spets, får se hur det går bara...

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...