tisdag, september 21

Bli frisk.

Efter senaste veckans stress och undermåliga sömn så blev jag naturligtvis rejält förkyld. 
Jag ringde min bror som är något av en expert då det kommer till förkylningskurer. 
Detta var hans tips.

1 bit färsk ingefära
1/4 Citron
Gurkmeja
Honung
Kokhett vatten
Samt en vacker kopp att förtära drycken ur

Riv den färska ingefäran.
Pressa i citronen.
Blanda i lite gurkmeja. Cirka  1 kryddmått.
Ta i en tesked honung.
Häll över det varma vattnet och låt dra några minuter. 
Förtär drycken några gånger om dagen. 
Drycken är uppiggande, så drick den inte precis innan läggdags. 

Elefantskeden fyndade jag på en marknad i Finland i somras. Koppen, min favorit kopp, är vid det här laget väldokumenterad på kom igen bloggen och behöver knappast någon vidare presentation. Nu blir det soffan och en bok. ♡

6 kommentarer:

hej tristess sa...

Åh, vännen! Krya på dig så att vi kan ses snart och göra höstiga saker ihop. Kram

Gunilla Byström sa...

Skivad ingefära, honung, lime och lite salt fick jag på en yogasession. Skulle dämpa eventuell hunger (den höll på halva da´n). Framför allt himla gott, tycker jag! Och som nyläsare har jag inte koll på din kopp men jag reagerade genast på att den såg himla fin ut!
Ska scrolla neråt nu :)

Å tack för titten på bloggen. Välkommen igen!

Come again secondhand sa...

Arild; Kul att du hittat till kom igen bloggen! Ja, det är verkligen gott, skall blanda till din yoga dryck någon dag också. Koppen kommer från finska Arabia.

♡ Lina

Gunilla Byström sa...

Rättning... det är ingen dryck, det är små delikata "tuggbitar".
Rätt starka och därför goda :)

Kul ordverifiering: Rousti. Rätt nära Ruotsi :)

Gunilla Byström sa...

En liten rättelse är på plats... Det är ingen dryck, det är bara små rara skivor på ett fat; lite smått att tugga på. Gott :)

Come again secondhand sa...

Arild; Aha, då låter det ju ännu bättre! :)

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...