torsdag, september 1

Blogglistans återkomst-Mina drömmar


Har blivit en liten paus med blogglistan.. Delvis p.g.a. att jag tycker punkten Mina drömmar är så svår. Jag är nämligen en sån som (sorgligt nog?) inte drömmer om så mycket längre. Jag är i grunden väldigt nöjd med rätt så vardagliga och för andra kanske för vardagliga saker.

Men naturligtvis har jag små drömmar. Och förhoppningar och idér hur jag vill att mitt liv skall vara och bli. Jag vill gärna ha ett jobb som jag känner är meningsfullt. Det får gärna vara kreativt och innehålla både skrivande och grafisk formgivning. Jag drömmer om att någongång få barn. Kanske en eller två. Jag vill ge ut en bok. Inte vilken bok som helst utan en speciell bok, som jag levt med i flera år.

Min vildaste (!)  dröm som kanske också är mest orealistisk är att äga en sommarstuga i Finland. Nu har jag ju mina föräldrars hus och de har en sommarstuga, men det skulle kännas fint på något sätt att ha en plats i Finland som är vårt. Den här drömmen är orealistisk naturligtvis rent ekonomiskt, men också för att Daniels familj redan har ett hus på landet, som behöver skötas om, och där vi vill hinna vara på somrarna. Så tidsmässigt är det inte heller riktigt genomförbart. Men en härlig tanke.

Innan vi flyttade hit, då vi bodde i en liten rätt så opersonlig tvåa i Hornstull, drömde jag om en sekelskiftes lägenhet med flera rum och stora fönster och gärna kakelugn och badkar. Den drömmen slog in! Härligt va? Nästa dröm då det gäller boende är ett hus med skog runtomkring. Men just nu är jag så nöjd, och vill inte bo någon annanstans.

Jo, sen drömmer jag om en ny cykel (min blev snodd för ett antal år sedan). Och så drömmer jag om att börja rida igen.

Nu då jag skrev ner mina drömmar kanske de inte var så få trots allt? De flesta känns rätt så realistiska, får drömmar vara det? Eller skall drömmar vara så där nästan onåbara ?

Ps. Så drömmer jag och önskar att min familj och mina vänner skall få vara lyckliga och friska, men det kanske är mera en önskan än en dröm? 

Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Mina drömmar.
Dag 4 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 5 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade. 
Dag 6 - En bild på mig och min bästa vän.
Dag 7 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 8 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 9 – En bild på ett ställe jag varit på.
Dag 10 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 11 – Någonting jag ångrar.
Dag 12 – Vad jag åt idag.
Dag 13 – Min favoritfilm.
Dag 14 – En låt som får mig att gråta.

2 kommentarer:

Miia sa...

Limulis fina syftar du på cykeln din syster snott?!? eller har du misst flera cyklar? Din lila cykel står nämligen här hos oss!

Come again secondhand sa...

Nej, den cykeln fick ni för säkert 10 år sen! Min cykel blev snodd 2007... buhu. den var så fin å knagglig.

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...