tisdag, september 28

Ny dag.


Hej alla fina läsare. Jag är så himla glad att det är så många som börjat hitta hit! Men jag får också så dåligt samvete då jag inte hunnit  blogga på några dagar. Vi är mitt uppe i försäljning av vår lägenhet, jag har börjat plugga, samt att det händer en del roliga saker runt Come again. Allt som händer är roligt och inspirerande men tyvärr har bloggen blivit lite lidande.  Men nu får det bli bättring på den fronten! 

Dagens frukost intogs i porslin från Rörstrand och Gustavsberg. Den vita skålen är skönt asymetrisk, det syns inte så tydligt på bilden, får ta en bättre bild en annan gång. All frukt inmudigades för att förhoppningsvis skrämma bort de sista förkylningsbacillerna som envist klamrat sig fast. 

Idag skall jag sätta mej och sy lite. Tyget "Dadel" från marimekko har legat i vårt skåp i några år, nu skall det äntligen användas till något.  Till vad får ni se lite senare.

Bilden är lånad från den fina bloggen "The Design flies".

8 kommentarer:

jessica sa...

vilken stilig frukost!

Evelina sa...

ROligt att duka med finporslin. Är själv porslinsjunkie och har inhandlat en hel del rörstrand porslin nyligt. =) Fint tyg också föresten.

kajsa sa...

Porslinet! Får ju hjärtat att liksom hamra lite extra i bröstet.
Och du, tack för din kommentar om mitt hår. Igårkväll gjorde mitt hår mig glad. Det var mjukt och fint och liksom slätt. Idag är det en ond boll på mitt huvud.

amanda löwenberg sa...

Fint att blanda olika porslin sådär!

Come again secondhand sa...

Jessica; ja, ibland är det mysigt att variera sig från mackorna med ost och kalkon… :)

Evelina; Porslinsjunkie, var ett bra ord. Svårt att sluta då man fått smak för vackert porslin. Det samma verkar gälla med tyger..

Amanda; Ja, jag tycker det blir fint och personligt. Sen har jag ofta inte fat till alla koppar eller koppar till alla fat. Roligt att hitta nya matchnings möjligheter.

Come again secondhand sa...

Kajsa;

Hår ja. Alltid en kamp för mej. svårt att föreställa mej att du kunde ha en dålig hårdag… ♡

elin-alice sa...

jag önskar att jag hade så där tjusigt porslin när jag äter frukost. är inte särskilt förtjust i frukostar men när jag ser dina bilder med en massa frukt och fina koppar ser det ju helt fantastiskt lockande ut!

elin-alice sa...

jag önskar att jag hade så där tjusigt porslin när jag äter frukost. är inte särskilt förtjust i frukostar men när jag ser dina bilder med en massa frukt och fina koppar ser det ju helt fantastiskt lockande ut!

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...