onsdag, december 8

Multifunktionellt.

Jag hör till den grupp av människor som tycker att en sak kan användas till flera olika ändamål, inte bara det som tillverkarna tänkt ut. Är alla knivar smutsiga tar jag en sked för att bre smör på mackan, gamla kuddöverdrag fungerar perfekt som skopåse eller som skydd för kameran ifall man inte orkar släpa på kameraväskan. Gamla fyndade glasögonfodral är fina som plånböcker eller pennfodral, ett lakan är ett perfekt sofföverdrag o.s.v. D har ibland lite svårt att förstå det där. Han brukar hålla hårt vid att bre smörgåsen med kniv, och vispa vaniljsåsen med visp och inte med gaffel. I morse fick D frukost på sängen och en liten födelsedagspresent i förskott, eftersom jag är bortrest den riktiga dagen. En gammal ljushållare som jag köpte på Emmaus i går fick fungera som korthållare och prydnad på paketet. Jag tror han tyckte det var fint även om ljushållaren var tagen ur sitt sammanhang.

2 kommentarer:

amanda löwenberg sa...

Åh så fint! Det är kul när kommer på nya användningsområden!

evelina sa...

Jag önskar verkligen att jag var mer så. =) Men jag håller hårt på min smörkniv.

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...