måndag, februari 8

Lugn och ro.

Just nu har jag ett heltidsjobb, ett eget företag, en blogg och dessutom har jag börjat plugga. Och någonstans där mitt i allt det där borde man hinna vila. Och kanske träffa sin man. Idag gick jag och min bror till Rönells Antikvariat. Ett aktivt försök till fritid. Det är tyst och stilla där, hyllplan efter hyllplan av lugn och ro.

Ibland då jag har en stund över brukar jag dagdrömma. Ibland om vilka bokhyllor jag skulle ha ifall vi hade en större lägenhet. Ibland om vilka böcker som skulle finnas i hyllorna. Ibland kan fantasierna se ut ungefär så här som i en bokaffär och kontor i Tokyo, Japan design av Hiroshi Nakamura. Bilderna lånade från momoy.com






2 kommentarer:

blomflicka sa...

antikvariat är det bästa som finns i sådanna mörka stunder som vintern.. min fiende vinter

Unknown sa...

åh gillar!

Ur arkivet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...